• YouTube
  • Instagram
  • Facebook icono social

WORKSHOP INTENSIVO_8h

¿Cómo los “movers” se imaginan y juegan con el tono del cuerpo? ¿Cómo podemos ir más allá de la piel en la estructura de otro bailarín para explorar el potencial disponible para compartir peso y volar en el contacto y en la improvisación? ¿Cómo podemos ser eficientes sin colapsar y crecer sin crear tensión? ¿Cómo podemos aprender a comunicar y entregarnos?

 

En este intensivo, investigaremos estrategias para disminuir el tono de nuestros tejidos y así sostener las sensación, suspensión y prevenir lesiones en nuestra danza. Estudiaremos patrones desde el “Material para la Columna Vertebral” de Steve Paxton mediante exploraciones del alcance esférico y como camino para expandir la atención periférica hacia nuestro compañero. Practicaremos técnicas para compartir peso, enfocandonos en cómo podemos moldear la atención a través de nuestras elecciones y alterar el tono usando la imaginación. Considerar los mecanismos para modificar el tono en el soporte y en el vuelo, será el centro de nuestra investigación mientras practicamos escucha, intención y una clara comunicación a través del toque. Además, vamos a prestar atención a la respiración, las caídas, la fluidez, relajación, arquitectura y la postura del movimiento funcional. Adecuado para todos los niveles de experiencia de CI.

(English below)

...........................................................................................................

How do movers imagine and play with tone in the body? How can we reach beyond our skin and into the structure of another dancer to explore the available potential for weight-sharing and flight in partnering and improvisation? How can we yield without collapsing, and reach without creating tension? How can we learn to communicate and surrender?

 

In this intensive we will investigate strategies for lowering the tone of our tissues in order to support sensation, suspension, and injury prevention in our dancing. We will study patterns from Steve Paxton’s Material for the Spine within  explorations of spherical reaching, and as a way to expand peripheral attention toward our partner. We will practice techniques for sharing weight, focusing on how we can shape attention through our choices, and alter tone using our imagination. Considering the tonal mechanics of supporting and flying will be central to our investigation as we practice listening, intention, and clear communication through touch. In addition, we will look at breathing, falling, flow, release, architecture, and the postural considerations of functional movement. Suitable for all levels of contact improvisation practitioner.

 

Malaika & Richard Sarco-Thomas (USA/UK) han estado enseñando y organizando eventos de CI a través de plataformas como el Contact Festival Dartington y Contact Improvisation Malta, durante 15 años. El “background” de Malaika es danza contemporánea y Richard continúa estudiando y enseñando la práctica de artes marciales japonesas: aikido y jujitsu.

 

Malaika es conferenciante de danza en la Universidad de Chester, donde coreografía y escribe sobre CI y performance. Sus publicaciones se incluyen en el diario de Danza y Prácticas Somáticas ‘On Contact [and] Improvisation' (2014) , ‘Performance & Interdisciplinarity: Contemporary Perspectives’ (2018), y ‘Thinking Touch: Artistic, Scientific, and Philosophical Perspectives on Partnering and Contact Improvisation’ (en curso). Malaika organiza ‘touch (toque) + talk (charla)’ , una serie de diálogo performance de CI, realizado en Varsovia, Falmouth, Freiburg, Cardona, Hungria, Dinamarca, y Malta (2011-2018).

 

Richard es un maestro / practicante de Aikido, terapeuta de Kiatsu y maestro de CI. Ha estudiado artes marciales japonesas incluyendo Aiki-Jujitsu desde 1989, y enseña principios del Ki a través del Aikido, Kiatsu bodywork y trabajo en parejas. Richard es activo en el desarrollo del CI a través de la enseñanza y organización de eventos en UK y Europa.

English Below

.....................................................................................................

Malaika & Richard Sarco-Thomas (USA/UK) have been teaching and organising contact improvisation through platforms such as Contact Festival Dartington and Contact Improvisation Malta, for fifteen years. Malaika’s background in contemporary dance and Richard’s ongoing study and teaching practice of Japanese martial arts aikido and jujitsu underpin their collaboration.

Malaika lectures in dance at the University of Chester, where she choreographs and writes about CI and performance. Her publications include a special issue of the Journal of Dance and Somatic Practices ‘On Contact [and] Improvisation' (2014) , Performance & Interdisciplinarity: Contemporary Perspectives (2018), and Thinking Touch: Artistic, Scientific, and Philosophical Perspectives on Partnering and Contact Improvisation (forthcoming). Malaika curates touch + talk, a series of contact improvisation performance dialogues, featured in Warsaw, Falmouth, Freiburg, Cardona, Hungary, Denmark, and Malta (2011-2018).

 

Richard is an aikido teacher/ practitioner, Kiatsu therapist, and CI teacher. He has studied Japanese martial arts including Aiki-Jujitsu since 1989, and teaches ki principles through aikido, Kiatsu bodywork and partnering work. Richard is active in the development of contact improvisation via teaching and organization in the UK and Europe.  

Malaika & Richard Sarco Thomas

"COMUNICACIÓN Y ENTREGA"

"COMMUNICATION & SURRENDER" 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now